Det var det. Nu har jeg lige lukket den sidste kasse med julepynt og sat den i kælderen. Om lidt er det nytår, og jeg har besluttet at det virkelig skal være et nyt år, så jeg har taget min mormors forklæde af i mere end en forstand og i stedet iført mig en MOLESKINE. Jeg har fået et gavekort i julegave, og der var vist ikke andre end mig der kunne se det, men der stod MOLESKINE på det med store bogstaver.
Folkene bag denne herlige ting lader intet være op til tilfældighederne, men har efterladt en folder indeni hvor jeg – hvis jeg er i tvivl – kan læse nøgleord som “culture”, “imagination”, “memory”, “travel” og “personal identity”, også skrevet med store bogstaver. Hvis jeg stadig er i tvivl, kan jeg gå videre til det med småt: “The Moleskine(R) notebook is the heir and successor to the legendary notebook used by artists and thinkers over the past two centuries: among them Vincent van Gogh, Pablo Picasso, Ernest Hemmingway, and Bruce Chatwin. (..)”
Jaja. Der skal nok være dem der tænker at jeg ikke er en MOLESKINE værdig, men det blæser jeg på. Endelig (tror jeg nok). Nu håber jeg bare der er lige så god kraft i den kalender som i min mormors forklæde. Småkagerne blev i hvert fald gode, efter min egen mening. Og branding (er det ikke det det hedder?) skal man ikke kimse af, især ikke hvis den går indad.